Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.
Rema-Reitan fikk knallhard bærekraftskritikk – Dette svarte han Ole Robert Reitan tror strengere føringer fra politikerne kan hjelpe matvarekjedene til å ta bedre valg.
Slik skal REMA 1000 vinne over unge med TikTok På TikTok tar REMA 1000 sjansen på humor og sprell - kundeservicen har fått frie tøyler til å svare med glimt i øyet.
Ekspert: Dette blir Braathens utfordring på sponsormarkedet nå Lucas Braathen skal heretter konkurrere for Brasil, og er i full gang med å finne nye sponsorer.
Reklamekrig om kassalappen Conta hiver seg inn i reklamestriden som for tiden pågår mellom Coop og Rema 1000.
Milliardærene i reklamebyråkamp: – Litt bikkjeslagsmål er helt greit Rema 1000 jakter nytt reklamebyrå.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.
Julereklamer vi aldri glemmer – Noen gir en liten tåre i øyekroken og klump i halsen, mens andre gir gåsehud. Noen er mer klisjéfylte, men ikke mer enn det er rom for i desember, sier kreatør Marcus Mossberg.
Kuttet momsen – solgte 500 tonn mer fisk Da Kiwi innførte «momskutt» på fisk denne høsten, kastet Rema 1000 og Coop Extra seg med. Resultatet? Nordmenn valgte fisk til middag.
Abonnement-løsning på Meta: Dette kan det bety for annonsørene Meta har luftet forslaget om å innføre en abonnementsavgift på sine plattformer. Hvordan vil det påvirke annonsører?
Se filmene her: Disse TV-reklamene glemmer vi aldri «Doffen har daua», «dumme ku!» og «schmaker godt!». Noen reklamer huskes, selv om de ikke lenger er å se på skjermen.
Disse kan vinne årets sponsor- og eventpriser I april deler Sponsor- og eventforeningen ut tolv priser i tillegg til «Årets Samfunnsengasjement» og «Årets Bransjepris».
REMA 1000 går viralt med bursdagsvideo: – Kamuflert reklame – Ingen tvil om at dette er riktig god merkevarebygging, sier merkevare-ekspert.
Lyko selger mer enn 40 ulike Sophie Elise-produkter – kommer ikke til å sperre salg ennå Markedssjef i Lyko Norge opplyser at de ikke kommer til å vurdere salgsstopp av Glöd Sophie Elise-produkter før de vet hva som har skjedd, men at de har tett dialog med leverandøren av Glöd.
Rema 1000 avkrefter at lanseringsstopp av Sophie Elise-produkter skyldes omstridt Instagram-bilde – Dette er veldig lite dramatisk, slår leder kommunikasjon i Rema 1000 fast.
TV 2: Rema 1000 fryser lanseringen av Sophie Elise-godteri Candy Girl-produkter sperres for salg hos Rema 1000.